När du som kund gör ett köp online, genom att välja att bekräfta 
köpet i kassan, accepterar du att du ingår ett avtal med 
Frualies design AB, org.nr 5569061-5901. 
Avtalet innefattar nedan angivna köp- och leveransvillkor 
och medför en betalningsförpliktelse för dig som kund. 
( Dessa villkor bifogas även i din orderbekräftelse )

BETALNING

SWISH
Ordern skall betalas inom ett dygn, din beställning behandlas när betalningen är registrerad. Vid utebliven betalning kommer ordern att makuleras.

FAKTURA 
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. 
Frualies design AB tar inte ut någon fakturaavgift .
Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid minst 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Fakturan skickas i samband med leveransen.

DELBETALNING
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad.
KREDITPRÖVNING
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
VID UTEBLIVEN BETALNING
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
KORTBETALNING
Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA, Mastercard samt American Express. Kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.
DIREKTBETALNING (BANK)
Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken.Vid direktbetalning måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.

BESTÄLLNING
Alla beställningar skall ske här i webshoppen.
Klicka på knappen "MINA ÖNSKEMÅL" i kassan när du har specifika önskemål om namn/text/färg/utförande på ditt personliga smycke.  


ORDERBEKRÄFTELSE
När du godkänt och skickat din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, kontrollera din e-postadress och att du verkligen skickat iväg din beställning. Kontakta oss om du är osäker.

BESTÄLLNING

  • Alla beställningar skall ske här i webshoppen.
  • Klicka på knappen "MINA ÖNSKEMÅL" i kassan när du har specifika önskemål om namn/text/färg/utförande på ditt personliga smycke.  

ORDREBEKRÄFTELSE

  • När du godkänt och skickat din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, kontrollera din e-postadress och att du verkligen skickat iväg din beställning. Kontakta oss om du är osäker.
OBS! Det är oerhört viktigt att du granskar din orderbekräftelse (som du fått till din e-post efter genomförd beställning) för att försäkra dig om att dina önskemål verkligen finns med där. Saknas nödvändiga önskemål försenas tillverkningen av dina personliga produkter avsevärt. Om du, efter granskning, ser att din orderbekräftelse är ofullständig och saknar dina önskemål - vänligen kontakta oss omgående: order@frualiesdesign.se
Har du inte hört av dig till oss, skickar vi ett mail till dig efter 5 arbetsdagar där vi ber dig komplettera din order med nödvändig information.

PERSONUPPGIFTER

  • För att handla hos Frualies design måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid beställningen. Vi behöver din e-postadress för att skicka orderbekräftelse och meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.
  • De personuppgifter du lämnar används enbart för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att frualiesdesign.se ska fungera så bra som möjligt.
  • Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i dessa fall vår kundtjänst. Vi försäkrar även att uppgifterna inte förs vidare eller säljs till någon tredje part.

PRISER

  • Alla priser är angivna i svenska kronor inkl. moms. Momsen är 25%. Priset är alltid det som anges när du genomfört din beställning. Det finns inget lägsta beställningsbelopp, alla beställningar är välkomna och fraktkostnaden är 14:00 kroavsett hur många produkter du beställer.

LEVERANS OCH FRAKT

  • Vi skickar ditt paket med Posten som brev och du får det direkt i brevlådan, om paketet är för stort för att delas ut hamnar det hos närmsta postombud och Posten lämnar en avi i din brevlåda. Fraktkostnaden är dock alltid 14 kr oavsett hur stort paketet är.
  • I dagsläget levererar vi inom Sverige, till Norge, Danmark och Finland.

RESERVATIONER

  • Frualies design AB reserverar sig för eventuella tryckfel. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera våra produkter så verklighetstroget som möjligt, men kan inte garantera att just din skärm återger färgerna korrekt.
  • Frualies design AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.
  • Frualies design AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel. Priset är dock alltid det som anges när du genomfört din beställning.
  • Frualies design AB reserverar sig för ev. slutförsäljning samt ev. tryckfel på våra varor. Om du inte accepterar detta har du alltid rätt att ångra din beställning.
  • Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
    http://www.arn.se

LEVERANSTID

Alla våra produkter tillverkas omsorgsfullt för hand efter beställning och viss leveranstid tillkommer alltid . Vi strävar såklart efter att du ska få din beställning levererad så fort som möjligt - oftast inom 3-5 arbetsdagar. Skulle det uppstå förseningar eller andra materiella problem med din leverans, kommer du utan onödigt dröjsmål att få ett mail från Frualies design AB med information om anledning till förseningen, åtgärd samt ny leveransinformation. Om du inte accepterar detta eller om vi vi inte kan åtgärda felet inom skälig tid har du alltid rätt att häva ditt köp. 
  • Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då det är stor belastning pga hög orderingång, lagerslut, förseningar från leverantör, rea, högtider som jul, alla hjärtans dag eller mors dag osv. Detta blir du isåfall meddelad om i kassan vid beställning!

ALLA som beställer innan 19/12 kl. 23:59 garanteras leverans innan julfton!
Aktuell leveranstid uppdateras här kontinuerligt. 

  • Frualies design kan aldrig garantera leverans till ett visst datum, eftersom det är ca-tider. Inte heller när du ringer/mailar in och frågar. Det är därför viktigt att du beställer i god tid, om du ska använda smycket till ett bestämt datum (minst 5 arbetsdagar innan).
  • Frualies design kan inte uppge hur långt ett smycke är i tillverkningsprocessen. Du kommer att få ett mail den dag smycket skickats till dig.

ÅNGERRÄTT OCH REKLAMATION

ÅNGERRÄTT

Hos Frualies design AB har du enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 10§ rätt till 14 dagars ångerrätt, från den dag du fått hem ditt paket. Det innebär att du måste meddela oss att du ångrar ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan.
  • Observera att specialbeställda produkter, så som namnsmycken, graverade smycken, som är tillverkade speciellt för dig och således inte kan säljas vidare till andra kunder, inte omfattas av ångerrätten. För att produkten ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs. oanvänd, hel och ren. Du ansvarar för varan tills den kommit fram och mottagits av oss. När produkten returneras för att du ångrat ditt köp (ångerrätt), får den inte ha använts mer än vad som krävs för att du ska kunna fasttälla varans egenskaper och funktion, för att du ska kunna få tillbaka dina pengar. Är produkten använd mer än så, har du fortfarande rätt till retur, men då förbihåller vi oss rätten att ta ut dess värdeminskning.
  • Produkter som du handlat i vår webshop returneras till vår verkstad. Medföljande askar, förpackningar och eventuella tillbehör till produkten ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Använd dig av retursedeln som finns med i ditt paket från oss eller Konsumentverkets ÅNGERBLANKETT . 
  • Eventuell presentinslagning kan inte returneras eller återbetalas då denna tjänst anses som förbrukad. 
  • Återbetalning sker inom 14 dagar från det att Frualies design AB tagit emot meddelande om retur, om du skickar ett bevis på att varan återsänds. I annat fall sker återbetalning när Frualies design AB mottagit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmetod för återbetalning som du själv använde vid beställning, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat.Du står endast för returfrakten om du väljer att utnyttja din ångerrätt.
REKLAMATION 
3 års reklamationsrätt
  • Om du upptäcker att en produkt på något sätt är skadad eller trasig vid leveransen ska du så snart som möjligt kontakta oss. För att reklamationen ska vara giltig måste skadan vara ursprunglig, det vill säga bero på ett fabrikationsfel och inte normalt slitage. Du måste reklamera inom skälig tid (två månader) från att felet/skadan upptäcktes. Du kan med fördel maila en bild på skadan till oss så att vi kan bedöma.Observera att du dock alltid måste skicka tillbaka varan innan vi kan erbjuda en ny vara eller pengarna tillbaka.
  • Vi återbetalar returavgiften/fraktkostnaden till dig vid en godkänd reklamation, detta sker inom 14 dagar från den dag vi mottagit den returnerade varan.
  • Frualies design AB löser inte ut returnerade produkter mot postförskott.
  • Vid frågor, kontakta Frualies design AB kundtjänst påinfo@frualiesdesign.se . Kom ihåg att uppge ditt ordernummer vid all kontakt via e-post.
  • KONTAKTINFORMATION
    Frualies design AB 
    BOX 3779 
    903 14 UMEÅ 
    E-post: info@frualiesdesign.se (vi svarar inom 48 h)

Här kan du läsa mer samt ladda ned vår retursedel: ÅNGERRÄTT/REKLAMATION ►

Du kan även använda dig av Konsumentverkets allmänna ÅNGERBLANKETT ►

Den 1 januari 2016 började en ny lag om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden att gälla.Konsument Europa är kontaktpunkt för tvistlösning på nätet. 
https://webgate.ec.europa.eu

ÖVRIGT

  • Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.
  • Vi följer alla villkor och regler inom e-handel (innehar SSL- certifikat).
COPYRIGHTSKYDDAT INNEHÅLL
  • Allt material som publiceras på frualiesdesign.se, så som logotyper, ljudfiler, varumärken samt text och bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan Frualies design AB's uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

F-SKATT

  • Frualies design AB är godkänt för F-skatt och betalar moms och skatt i Sverige.

SÄKER E-HANDEL

Det är tryggt att handla hos Frualies design AB 
Läs mer om vår e-handelscertifienring här: Trygg E-handel